מערכת החינוך סגורה: ''הילדים הופכים לזומבים''

פרופ' חגי לוין יו"ר איגוד רופאי בריאות: ''בריאות הציבור היא לא רק רפואה אלא גם מניעת אלימות, התמכרות, סמים ועישון, ובאופן כללי מתן בריאות לאוכלוסיה''
send whatsapp messsage send FB messsage
קרדיט תמונה: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מאת: משה פריאל, כתבנו בכנסת

בדיון שהתקיים היום, רביעי, בוועדת החינוך, התרבות והספורט בנושא תוכנית החירום לחינוך בזמן הקורונה שהציג יו"ר ועדת החינוך ח"כ רם שפע, אמר ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת נגב ויושב ראש ועדת החינוך במרכז המועצות האזוריות: "צריך לתת לנו עוד גמישות, כמו שנתנו לנו בכל הקשור למניעת הדבקה. אנחנו מבקשים לעשות מרחבי למידה בתוך הישובים עצמם, ויכולים לעשות את זה לכלל השכבות. מדובר בפתרונות פינצטה מותאמים לכל ישוב. צוותי ההוראה קורסים, זה לא יאמן הרצון שלהם להתאים עצמם לכל ההנחיות השונות".

פרופ' חגי לוין יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית, "כאפידימיולוג אני טוען שאי אפשר להחזיק את מערכת החינוך סגורה. אני מתבייש בתגובה של משרד החינוך שלא התכונן ולא מצא פתרונות לכל ילדי ישראל. הילדים שלנו הופכים ל-zoomבים, והפערים בין האוכלוסיות גדלים. אני לא מבין איך לא פותחים את תנועות הנוער לפעילות בחוץ - זה רק יצמצם את ההדבקה".  עוד הסביר כי בריאות הציבור היא לא רק רפואה אלא גם מניעת אלימות, התמכרות, סמים ועישון, ובאופן כללי מתן בריאות לאוכלוסיה.

וידאו: דיוני הוועדה (צילום: ערוץ הכנסת)
​​​​​​​