נאות חובב תתאחד עם באר שבע, וועדה החלה בהליך בדיקה

במשרד החלו בהליכים לאיחוד בין המועצה התעשייתית לבאר שבע. בנאות חובב שוכנות תעשיות כימיות ובתחום הפארמה מהרווחיות בישראל, עיקר ההשלכה של המהלך - כלכלית
send whatsapp messsage send FB messsage
שר הפנים דרעי, עם רוה''ע ב''ש, רוביק דנילוביץ' (צילום: עיריית באר שבע)

האם המועצה התעשייתית נאות חובב תתאחד באר שבע? ועדה לבחינת איחוד המועצה התעשייתית נאות חובב לבאר שבע החלה את בדיקותיה בימים אלה.

במסגרת ביקורו בבאר שבע הודיע היום שר הפנים, הרב אריה דרעי לראש העיר רוביק דנילוביץ' כי הנחה להקים ועדה לבחינת איחוד המועצה התעשייתית נאות חובב לבאר שבע, בהמשך לפניית ראש העיר אליו מלפני כשנתיים, בה ביקש מהשר להוביל מהלך זה שיחזק את העיר באר שבע משמעותית כמטרופולין מוביל במדינת ישראל.

ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ': " מדובר בהחלטה בעלת משמעות היסטורית, אשר אם ותתממש, תעצים את כלכלת העיר באר שבע, תמנף את עוגני התעסוקה ותשפיע על איכות החיים והסביבה. אני מבקש להודות לשר דרעי, על ההחלטה החשובה, מתוך ראיה אסטרטגית, לחיזוק מעמדן של ערי המטרופולין והפיכתן לעצמאיות, דווקא בתקופת משבר הקורונה."

מתקן בנאות חובב (צילום: שלמה קצב / נחלת הכלל)​​​​​​​

בנאות חובב שוכנים מפעלים מהרווחיים ביותר בישראל. המועצה הוקמה בשנת 1975, במטרה ליצור תעשייה עצמאית בענף הכימיקלים, אשר יספק כסף למדינה ומקומות עבודה לתושבי הנגב. האתר הוקם בכוונה רחוק ממקומות מיושבים, כיוון שנמצא בו מקבץ של מפעלים פטרוכימיים. עם זאת, ההחלטה לא התחשבה בקיומה של אוכלוסייה בדואית ביישובים בלתי־מוכרים באזור.

בנאות חובב מצויים מפעל "אדמה מכתשים" המייצר חומרי הדברה, "תרכובות ברום", מגדולי יצרני הברום בעולם, המפעל המרכזי של חברת התרופות "טבע", מפעל "מקסימה" להפרדת אוויר, ועוד.

במפעלים אלו עובדים בעיקר תושבי האזור, בדואים מהאזור ותושבי באר שבע ויישובי הנגב. על פי הערכות, מפעל תרכובות ברום מרוויח כמיליארד שקלים בשנה, וחלק ניכר ממנו מיועד לייצוא, בעיקר הודות לברום המופק מאזור ים המלח.

לאיחוד עם באר שבע יהיו השלכות כלכליות בעיקר והוא עשוי להפוך את עיריית באר שבע לאחת האיתנות והחזקות כלכלית בישראל.