כתב אישום נגד 5 תושבי הפזורה: 'מעשה טרור, פעלו מתוך מניע לאומני'

כתב האישום נגד חמישה תושבי הפזורה הבדואית בנגב מייחס להם ביצוע עבירות לפי חוק המאבק בטרור - מעשה טרור של היזקים מיוחדים, מעשה טרור של הצתה ומעשה טרור של סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה
send whatsapp messsage send FB messsage
צילום מתוך רשתות חברתיות, ללא קרדיט, שימוש הוגן על פי סעיף 27 א'


פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה הבוקר, חמישי,לבית המשפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד חמישה נאשמים מהפזורה הבדואית בנגב, המייחס להם ביצוע עבירות לפי חוק המאבק בטרור - מעשה טרור של היזקים מיוחדים, מעשה טרור של הצתה ומעשה טרור של סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה.

וידאו: מתוך הפרות הסדר בנגב (צילום: ללא קרדיט, שימוש הוגן על פי בעיף 27 א')

בכתב האישום צוין, כי מעשיהם של הנאשמים נעשו "מתוך מניע לאומני, דתי ואידיאולוגי, במטרה לעורר בהלה או פחד בציבור, והיה במעשים האמורים לגרום לסיכון ממשי לפגיעה חמורה בגופו של אדם, וכן לפגיעה חמורה בתשתיות ובשירותים חיוניים, ומשכך מהווים מעשה טרור, כהגדרתו בחוק למאבק בטרור".

על פי כתב האישום, שהוגש  באמצעות עו"ד יריב צרי, בלילה שבין ה-12/5-13/5 ארעו הפרות סדר רבות ואלימות, בין היתר באזור צומת שוקת, שכללו יידוי אבנים, הנחת אבנים וגדרות על הכביש, הבערת צמיגים, השלכת בלון גז, גרימת נזק לתשתיות, ריסוס כתובות לאומניות ועוד.

הנאשמים- פיראס אסביחאת (26), מוחמד אבו מסאלם (41), סארי אלסייד (26), עבד אל פתאח (20) ויוסף אבו קיעאן (23) יחד עם אחרים, בשעות הלילה ולמשך מספר שעות, הפילו 12 עמודי תאורה בגובה של כ- 12 מטר כל עמוד ובמשקל של  כ- 270 ק"ג, בקטע כביש 31 שבסמוך למחלף חורה. חלק מהעמודים נפלו על הכביש וחלק נשארו מחוברים בחלקם לבסיס, אך מוטים מעל הכביש, והיוו סיכון ממשי למשתמשים בדרך. 12 עמודי תאורה נוספים הופלו גם הם באיזור ע"י אחרים.

כתוצאה ממעשי הנאשמים, הופסק החשמל בעמודי התאורה. משתמשים בדרך, אשר נסעו במקום נאלצו לעקוף את העמודים או לעבור תחתם, במקומות שהדבר אפשרי בכדי שלא להיפגע מהם.

זאת ועוד, הנאשמים ואחרים,  פתחו 24 אומים, אשר מקבעים את תורן התאורה במחלף חורה במשקל של כ-3,500 ק"ג ובגובה של כ-45 מ"ר לקרקע, במטרה להפילו על הכביש. בנוסף, שברו הנאשמים והאחרים את מנעול ארון החשמל של תורן התאורה, והציתו את ארון החשמל שנמצא בבסיס תורן התאורה.

עוד עולה מכתב האישום, כי לאחר הפלת עמודי התאורה, הנאשמים ואחרים, עמדו עם אבנים בצידי הכביש, שאלו את המשתמשים באם הם ערבים או יהודים, במטרה ליידות אבנים על המשתמשים היהודים. כמו כן, רוססו על תורן התאורה,  הכתובות בערבית: "אלוהים גדול, הנגב האהוב, פלאסטין, נצחון לפלאסטין, ודגל פלאסטין". שווי הנזק  המיידי, שגרמו הנאשמים במעשיהם הוא 492,000 ₪. התיק נחקר ע"י משטרת עיירות.

המעשים שבכתב האישום אירעו במסגרת גל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות ברחבי הארץ, על רקע לאומני-גזעני, שהתרחשו במוקדים רבים ברחבי המדינה. כל זאת, בעת שמדינת ישראל מנהלת מערכה צבאית המכונה "מבצע שומר החומות" כנגד ארגון ה"חמאס" ברצועת עזה, ובעת שהאוכלוסייה האזרחית במדינת ישראל מצויה תחת מתקפה של מאות רקטות.

בכתב האישום צוין, כי במחוז הדרומי ארעו עשרות הפרות סדר, אשר הניבו בפרקליטות מחוז דרום עד כה כ-40  כתבי אישום כנגד כ-70 נאשמים.

הפרקליטות רואה בחומרה רבה התנהלות של הפרות סדר ופגיעה באנשי כוחות הביטחון, ותפעל בנחישות ביחס לכל פורעי חוק המבקשים להפר את הסדר הציבורי במדינת ישראל. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.


על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתים בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: gvanim.bs@gmail.com