קופ''ח מכבי: ''החיסון של פייזר יעיל נגד הווריאנט''

בקופה מעודדים מאחוזי ההתחסנות הגבוהים בקרב בני ה-60+ בבאר שבע: שבועיים אחרי תחילת מתן ה''בוסטר'', 70% כבר חוסנו
send whatsapp messsage send FB messsage
צילום: דוברות מכבי

בתום שבועיים לבוסטר: על פי נתונים שמפרסמת היום מכבי שירותי בריאות, קרוב ל-70% מבין חבריה בבאר שבע ובאזור הנגב בגילאי 60+ כבר התחסנו במנת החיסון השלישית, ובקרב חבריה בגילאי 50+ בעיר 43% כבר התחסנו במנה השלישית או זימנו תור. בנוסף, 63% מבני הנוער בגילאי 12-15 שהם חברי מכבי מבאר שבע, כבר השלימו את חיסון המנה השנייה.

עוד אומרים בקופה, כי ממעקב שביצעה מכבי אחר 35 אלף מחוסנים "טריים", בני 12-15, בהשוואה ל-92,000 בני אותם גילים שלא חוסנו - נמצא כי יעילות החיסון עומדת על 95 אחוז במניעת הדבקה. בקופה אומרים כי המעקב הוכיח שחיסון פייזר יעיל כנגד הווריאנט, וכי ההדבקה הנוכחית נובעת מירידה בכמות הנוגדנים בקרב מי שחוסן לפני חמישה חודשים ויותר.

החיסונים יתבצעו בתיאום תור מראש בלבד באתר מכבי אונליין, באפליקציה ובמוקד הטלפוני 3555*. למטופלים ייקבעו מראש שני תורים לקבלת שתי מנות החיסון, בהפרש של 21 יום. מידע מלא על מתחמי החיסונים, תהליך החיסון והאישורים הנדרשים מהורי המטופלים, מפורסמים באתר מכבי בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

קרן שכטר אזולאי, ראש מחוז הדרום במכבי שירותי בריאות: "הנתונים מן המעקב שביצעה מכבי מציגים באופן מובהק את יעילות החיסון, ולכן עלינו לצאת ולהתחסן כי זהו הפתרון האפקטיבי ביותר שעומד לרשותנו כעת. החולים הקשים שמאושפזים בבתי החולים באזור דרום וגם הנפטרים הם אנשים שלרוב, למעלה מ-80%, לא התחסנו. לכן עלינו להמשיך להעלות קצב ולהגביר את המאמצים לחסן ככל הניתן את האוכלוסיה, כדי למגר את המגיפה".


על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתים בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: gvanim.bs@gmail.com