טקס הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים נערך בויצ''ו ב''ש

יום הזיכרון לקורבנות האלימות צויין אתמול, ה-2 בפברואר, בטקסים ברחבי הארץ. בבאר שבע נערך טקס בסניף ויצ''ו, בהשתתפות פעילות ונציגות עיריית ב''ש
send whatsapp messsage send FB messsage
צילום: נעמי גרשקוביץ / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א'

אתמול, ה-2 בפברואר, נערך בויצ''ו באר שבע טקס  יום הזכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים. בטקס הודלקו  נרות לזכרן של 21 הנרצחות לשנת 2021 אשר נרצחו בידי בני ביתן. במהלך האירוע הושמעו עדויות כואבות של נשים שחוו אלימות או שהכירו את הקורבנות. את הטקס הובילה ורד ששון - עו״ס , יועצת לקידום מעמד האישה בעיריית באר שבע ויו״ר איגוד היועצות.

וידאו: שידור הטקס המרכזי שנערך בתל אביב (קרדיט: עמוד הפייסבוק של 'כל הנשים' / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

באוגוסט 2016 עצרה המשטרה חשוד בן 46, בחשד שרצח את אשתו, אמנה יאסין ז''ל שהיתה אז בהריון מתקדם. יאסין, אם לשניים, נמצאה ללא רוח חיים בביתה ביישוב טמרה, כשהיא דקורה בפלג גופה העליון. בעקבות הרצח, עו"ד אפרת פדידה וחברתה קרן רווה, החליטו לפעול להעלאת המודעות לתופעת האלימות כלפי נשים. בשיתוף עם קבוצת הפייסבוק שהקימו "כוח נשי ישראלי" ותנועת "כל הנשים", הן ייסדו את יום הזיכרון לקורבנות האלימות נגד נשים, המצויין מדי שנה 2 בפברואר, בשורת אירועים ברחבי הארץ.

בבאר שבע נערך טקס בבית ויצ''ו. את הטקס הנחתה אושרת אלפי, אשר גם הייתה שותפה לתכנונו בנוסף לקרולה צאושו, יו"ר ויצו באר שבע, ליזה ניקולאיצ'וק מנכלית מסל"ן´חברת מועצת העיר, עו''ד מינה קלמן -חדד וג'ולי קייט, יו"ר באר שבע ביתנו.

קייט אמרה בטקס: ''תכניות שיסייעו לנשים בהבנה כלכלית ויפחיתו את אי השוויון והתלות המובנית שלהן בבן זוגן, תאפשרנה לנשים רבות שסובלות מאלימות לצאת בבטחון ממערכת יחסית פוגענית''.

צילום:  נעמי גרשקוביץ​​​​​​​

בדבריהן, הביעו משתתפות הטקס את החשיבות שבהטמעת השוויון המגדרי החל מהגיל הרך ובכך שנדרשת התגייסות ומדיניות ממשלתית לאיגום רב מערכתי של כלל הגורמים והמשאבים למיגור האלימות על סוגיה. הטקס הסתיים בשירת ''התקווה''.


רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים:  https://bit.ly/3FSWzTO
​​​​​​​
על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬