''לא לגזענות, פועלי בניין ערבים באים להתפרנס''

נשיא התאחדות בוני הארץ, ראול סרוגו אמר את הדברים במהלך הכנס המקצועי שך ארגון הקבלנים בנגב. לדבריו, ישנו ''עליהום'' על העובדים הערבים ועל ציבור הקבלנים
send whatsapp messsage send FB messsage
מימין: צביקה ליבנה, טל אלעל, אשר גרינבאום, אלי אביסרור, נצ''מ טירן יהוד ופרופ' דניאל חיימוביץ' (צילום: ארגון הקבלנים)

הכנס המקצועי השנתי  וטקס הרמת כוסית לפסח של ארגון הקבלנים בנגב נערך באולם מרסל ויניו בבאר שבע. את הכנס פתח מנכ"ל הארגון, צביקה ליבנה, שהתייחס לרצף אירועי הטרור בבאר שבע, חדרה ובני ברק ואמר: "הישיבה המשותפת שלנו היום יחד והעבודה המשותפת במהלך כל השנה, הם ההוכחה הכי טובה שאנו יודעים וצריכים לחיות יחד. הכוח של כולנו הוא בשילוב הכוחות נגד מי שמנסה לפורר את הקשר הזה". 

בכנס התייחסו המשתתפים לנושאים הבוערים בענף הבנייה בישראל ובנגב בפרט למחסור בקרקעות ובהתחלות הבנייה, עליות המחירים של חומרי הגלם, מכת הגניבות והפרוטקשיין באתרי בנייה וכן, גל הפיגועים המצער והשלכותיו על ענף הבנייה בישראל.

נשיא התאחדות בוני הארץ, ראול סרוגו התייחס לאירועים האחרונים ואמר: "אנחנו עוברים טרגדיות קשות ויחד עם כל האירועים הללו אנו רואים עליהום נגד הקבלנים. ישנם ראשי ערים שנתנו הוראה לסגור אתרי בנייה. העליהום שמתבצע על ידי ראשי ערים הוא רע ומזמין את האספסוף לפגוע בעובדי הבנייה. נכון שיש שב"חים, שנכנסים דרך הפרצות בגדר, צריך לטפל בזה כאן ועכשיו ולקבלנים אסור להעסיק שב"חים". בעניין ההתייקרויות פנה סרוגו לנציגי הרשויות המקומיות שנכחו באירוע ודרש מהם לפצות קבלנים בגין ההתייקרויות בענף: "היום קבלנים מפסידים כסף בגלל הרשויות ובגלל הממשלה שלא משלמים את ההתייקרויות. מדובר בעליות מחירים דרמטית וקבלנים רבים נמצאים על סף התמוטטות".

אלי אבסירור, יו"ר ארגון הקבלנים הנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ התייחס גם הוא לאירועים ואמר: "עשרות שנים של בניה ופיתוח של הנגב ושל יחסי העבודה בינינו הוכיחו שאין דרך אחרת מלבד חיים משותפים. אנחנו בארגון הקבלנים בנגב חיים את המציאות הזו ומטפחים אותה". באשר לעניינים הבוערים בענף התייחס אביסרור לתוכנית "דירה בהנחה" ואמר: "מדובר בתוכנית שמייצרת מצג שווא של טיפול במשבר הדיור בישראל, מדובר בפתרון שטחי מבלי לחשוב על עתיד שוק הנדל"ן בעשורים הבאים. על המדינה להפסיק למסחר בקרקעות, לשווק את כל הקרקעות בשוק החופשי ולהפשיר לפחות 100,000 יח"ד בשנה". 

אבו מדיעם הטא, סגן ראש עיריית רהט אמר: "אנחנו מתכנסים הערב אחרי מעשה זוועתי כאן בבאר שבע. כולנו במגזר מגנים את מעשה הטרור הזה. המסר שאנחנו מעבירים הערב ערבים ויהודים יחד, הוא מסר לכלל הציבור שאפשר לחיות כאן בלי גזענות ובלי מחלוקות כי אין לנו נגב אחר. הממשלה צריכה להבין שהשקעה במגזר הבדואי, היא לא רק למען הבדואים אלא למען טובת הכלל, אז למה מפחדים מפתרון? להיפך, צריך לעודד פתרון קבע לבדואים בנגב". 

סוגיית דמי החסות

במהלך הכנס התייחסו הנוכחים למחסור באכיפה במיוחד סביב סוגיית דמי החסות ("פרוטקשיין") ותופעת הקבלנות הבלתי חוקית. ניצב משנה טירן יהוד, מפקד תחנת משטרת באר שבע התייחס לעניין ואמר: "מי שהגיע למשטרה והתלונן קיבל את כל הגיבוי שלנו ואת כל האבטחה הדרושה לכך". על האירועים הביטחוניים האחרונים אמר נצ"מ יהוד כי: "אנחנו נמצאים בימים אינטנסיביים ברמה הלאומית. חלק מהאירועים קרו על ידי שב"חים. תפקידה של המשטרה היא לאתר ולעצור אותם, תפקידו של צה"ל למנוע את היציאה שלהם מאיו"ש או עזה. מדובר בעבירת ביטחון חמורה, עליכם להיות ערניים באתרים שלכם".

טל אל-על, מ"מ ראש העיר באר שבע והממונה על אגף ההנדסה: "מי שמכיר את באר שבע חש בשבוע האחרון את האבל, את הפחד וההלם בעקבות הפיגוע. יחד עם זאת העיר באר שבע היא עיר של שלום ואנחנו מבינים שאין דרך אחרת מחיים משותפים". באשר לעתיד העיר התייחס אל-על למאבק להקמת שדה תעופה בנבטים בנגב ואמר: "ראינו השבוע במסגרת פסגת הנגב, שרי חוץ מכל העולם נוחתים בבסיס נבטים מה שמוכיח שזה אפשרי, יש את התשתית ואת המסלול המתאים ועל הממשלה לפעול ולאפשר הקמת שדה תעופה בנגב שישפיע ויחזק את האזור כולו".

פרופ' דניאל חיימוביץ', נשיא אוניברסיטת בן גוריון בנגב אמר: " קבלנים ערבים ויהודים חיים יחד, מקימים ובונים את המדינה. אותו דבר גם באוניברסיטה אנחנו עובדים יחד חוקרים ומרצים וסטודנטים יהודים וערבים. כדי להבטיח את המשך פיתוח הנגב, אנחנו חייבים לדרוש מממשלת ישראל שתעמוד בהבטחותיה עבור הנגב. על הממשלה להבטיח שכל יחידות  8200 ירדו דרומה, ושכל הלימודים שלהם יהיו כאן בנגב".

בכנס שנערך על ידי ארגון הקבלנים בנגב נכחו בכירי ענף הבנייה ונציגי הרשויות בנגב בהם: יו"ר הארגון ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ, אלי אביסרור, מ"מ ראש העיר באר שבע והממונה על אגף ההנדסה, טל אל על, סגן ראש העיר רהט, אבו מדיעם הטא, נשיא אוניברסיטת בן גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ', מפקד תחנת משטרת באר שבע, ניצב משנה טירן יהוד, בכירים בענף הבנייה, נציגי התאחדות בוני הארץ, נציגי מוסדות בנגב ועוד.

עוד השתתפו בכנס:  מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, אמנון מרחב, יו"ר ארגוני הקבלנים וסגן נשיא ההתאחדות, אלון רחמיאן, מ"מ יו"ר חברת תרמוקיר ומנכ"ל כיל' לשעבר, אשר גרינבאום, מ"מ יו"ר ארגון הקבלנים בנגב, יוסי דלויה,  סגני יו"ר הארגון: אמיר יעקבי, רפי לנקרי, חברי הנהלת הארגון וקבלנים רבים ואנשי מקצוע מענפי הבניה.


רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים: https://bit.ly/3iQmqmo

על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬