לפני שאתם חותמים על פינוי בינוי כדאי לכם לצפות...

בישיבת מועצת העיר דנו, בין היתר, על פטור מהיטל השבחה ליזמי פינוי-בינוי - ואז זה הפך לויכוח בין ינאי (סיעת אור), לטובול (גשר). מה זה אומר על מי שכבר חתם?
send whatsapp messsage send FB messsage
יניא מתווכח עם טובול (צילום: דני בלר)

ישיבת מועצת העיר באר שבע הייתה הערב קצרה מהרגיל, בין היתר, בגלל התחייבויות של סגנית ראש העיר ומ''מ מקומו, ד''ר חפצי זוהר וגם כי ערב חג הפסח. 

רוב הישיבה עסקה באישורים פרוטוקולריים, שכולם כאחד עברו פה אחד במועצה. עד שראש עיריית באר שבע הזכיר כי ניתן פטור מהיטל השבחה ליזמים שיבנו בפינוי-בינוי בשכונות הותיקים שבלב העיר (שכונות ג', ד', ציר טוביהו ועוד). זאת, לצד הבניה בשכונות החדשות בעיר. סגן ראש עיריית באר שבע, שמעון טובול, אמר כי זהו עתידה של העיר. טל אל על, סגן ראש עיריית באר שבע והממונה על תיק הההנדסה הציג את עיקרי התוכנית. משה ינאי, מסיעת אור, לא הסכים איתם. 

אתם מוזמנים לצפות בויכוח (מתוך השידור שהועבר בדף הפייסבוק של ברנז'ה חדשות באר שבע והנגב / צילום: דני בלר)
​​​​​​​
נושא הפינוי-בינוי מעורר לא מעט מחלוקות בבאר שבע. בעלי נכסים להשקעה מעוניינים להשביח את הנכסים שהם מחזיקים. בעלי הדירות הוותיקים, אלה שעבורם הדירה היא קודם כל קורת גג, חוששים כי ברגע שייבנו דירות חדשות, הארנונה תתייקר והם לא יעמדו בתשלומי דמי האחזקה של הבניין. בנוסף, כך אמר ינאי בדיון, יש סף כדאיות כלכלית לביצוע פינוי-בינוי.

סוגיה נוספת היא שבאותו בניין, דיירים חתמו ליזמים שונים. לעת עתה, בבאר שבע אושרו 3 פרויקטים של פינוי בינוי, לפני כמה שנים.

כתבות נוספות למקרה שפספסת...