כך ארגוני פשיעה וטרור בישראל פוגעים בענף ספורט

רובי איירסופט משמשים בעולם למטרות ספורט, אך בישראל ובנגב, הם משמשים ארגוני פשיעה וחבלה למטרות איום ואף מוסבים להיות נשק חם
send whatsapp messsage send FB messsage
רובה איירסופט דמוי M-16 (צילום: AlecMoody - English Wikipedia / נחלת הכלל)

מאת: משה פריאל, כתבנו בכנסת

סערת כלי הנשק המשמשים לספורט, אך גם מוסבים להיות נשק חם - בעיקר על ידי גורמים פליליים גם באיזור הנגב: וועדת הכלכלה בראשות ח"כ מיכאל ביטון אישרה בדיון חירום את בקשת משרד הכלכלה להאריך את הצו האוסר על ייבוא כלי איירוסופט עד סוף השנה.

יצויין כי האיירסוטפ משמש למטרות ספורט - קליעה למטרה, במסגרות מוסדרות ומוכרות. בעולם, ספורט האיירסופט רכש לעצמו מעריצים רבים. בניגוד לפיינטבול, הקליעים, שמשקלם כעשירית הגרם, אינם מותירים סימנים. פגיעת קליע של רובה תקני על אור חשוף תדמה לצביטה, אך עלולה להותיר סימן כחול. בשימוש המוסדר, הספורטיבי השחקנים עושים שימוש בציוד מגן ויש קוד של כבוד, על פיו שחקן שנפגע מכריז על כך. 

כלי הנשק נראים אמיתיים ויש מי שרוכשים בעבורם תוספות כגון כוונת לייזר, ציוד לראיית לילה ועוד. בשל הנראה האמיתי, ארגוני פשיעה בישראל החלו להשמש בהם למטרות איום ואילו ארגוני חבלה הצליחו לבצע בהם שינויים שפהכו אותם לנשק חם. כלי נשק כאלה, המסכנים גם את היורים, נתפסו בנגב. 

אקדח איירסופט אשר שימש למטרות איום על נהג סמוך לאופקים (צילום: משטרת ישראל)

זוהי הישיבה הרביעית של הועדה בנושא בחודשים האחרונים, לאחר שבעבר אישרה הועדה עצירת הייבוא לחודשיים ולאחר מכן אישרה עצירה לחודש נוסף ולפני כחודשיים אישרה שוב בקשה נוספת להקפאת ייבוא לחודשיים. 

ח"כ מיכאל ביטון אמר בפתח הדיון כי: "בדיונים הקודמים דרשנו מהממשלה להאיץ את החקיקה ולא לייצר מצב שבו יש סיכון בטחוני מחד, ומנגד פגיעה בבעלי העסקים. בשל פניה אישית של ראש הממשלה אלי כי מדובר בנושא בטחוני רגיש ובשל כך שהוצגו בפני הוכחות חותכות מודיעיניות על כך שיש,החמרה במצב ,משום שכלי האיירוסופט שמשו בפועל לפיגועים האחרונים .ובשימוש בכלים האלה היו גם הרוגים ופצועים ובגלל שהכלים האלה משמשים לתשתית אימונים  של טרוריסטים באיו"ש לא אוכל להיות רגוע עד שלא אדע שעשינו את המעשה הנכון והוא להאריך שוב את צו איסור הייבוא עד לסוף השנה."

שחקני איירסופט במשחק תקני (צילום: Od5563 / CC BY SA 4.0)

רובי האיירסופט נראים זהים לכלי נשק שיורים קליעים. ארגוני הפשיעה עושים  בהם שימוש למטרות ביצוע מעשי שוד, גביית דמי חסות ואיומים, גם המקרים שאירעו בבאר שבע והנגב  ברשתות החברתיות מועלים כל העת תיעודים של צעירים המתעדים עצמם עושים שימוש בכלים אלה. ניתן להשתמש בחלקים של רובה האיירטופט לצורך הסבה לנשק אמיתי וקטלני, אך במקרה כזה, גם היורה מסתכן בפציעת עצמו: האיירסופט לא תוכנן להיות נשק חם. 



רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים: https://bit.ly/3iQmqmo

על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬


כתבות נוספות למקרה שפספסת...