לא לתת למכבי תל אביב להתקרב!

הפועל באר שבע צריכה להמשיך את הרצף הנהדר שלה מול מכבי פתח תקווה וגם במושבה, כדי לא לתת צ'אנס למכבי תל אביב להתקרב אליה. נוער "השלושה" שב לנצח, 1-3 באשדוד
send whatsapp messsage send FB messsage
חמישה שחקני באר שבע חוגגים. האם גם הערב תהיה חמישייה? (צילום: שי מוגילבסקי)

מכבי תל אביב, שתארח מחר (21:00) את בני סכנין, באיצטדיון בנתניה, במסגרת המחזור ה-19 של ליגת העל בכדורגל, תחכה הערב בפינה בציפייה דרוכה לראות את מוליכת הטבלה הפועל באר שבע מועדת ומאבדת נקודות (רצוי מפסידה) במשחק הצמרת במושבה מול מכבי פתח תקווה שבמקום השלישי, כדי לצמצם את הפער בצמרת מ-8 ל-6 או ל-5 נקודות בלבד.

מכבי פתח תקווה, בהדרכתם של אבי לוזון (הבעלים) וקובי רפואה (המאמן), נמצאת במומנטום ובכושר מצויין. יש לה רצף מרשים של שמונה משחקים רצופים ללא הפסד (כולל אחד בגביע המדינה) כשהיא קרובה לסגנית האלופה כדי שתי נקודות בלבד.

בדיוק כמו לאלופת המדינה מבאר שבע יש למכבי פתח תקווה שני הפסדי ליגה בלבד (הכי מעט). את ההפסד הראשון שלה היא ספגה באיצטדיון טוטו-טרנר באמצע אוקטובר במחזור החמישי, 0-5 מהדהד, כשכבר אחרי 25 דקות היה 0-3 ובמחצית 0-4 ללא תנאי!

בכלל, ב-12 המפגשים האחרונים בין שתי הקבוצות, באר שבע ניצחה בכולם (!), בבית ובחוץ, כשבמחציתם היא כבשה שלושה שערים ומעלה. שלושה מתוך חמשת השערים בסיבוב הקודם נכבשו ע"י שני שחקנים שלא ישחקו הערב (20:30, מחיר כרטיס אחיד 50 שקלים בלבד) – הבלם הפורטוגלי הפצוע מיגל ויטור שכבש צמד והחלוץ הברזילאי לוסיו מריניאו שהושאל לאשדוד. אנתוני נוואקמה בפנדל ומיכאל אוחנה השלימו את החמישייה.

גם בלי ויטור ולוסיו, יש לבאר שבע מספיק כלים כדי להבקיע ולנצח הערב במושבה, איצטדיון שבו מעולם לא הפסידה בליגה! אחד מהם הוא מאור בוזגלו, המושעה משמעתית לשעבר, שנמצא בתמונת ההרכב הראשון של המאמן ברק בכר, ששוב מתלבט בין שיטת משחק התקפית מובהקת לבין שיטת משחק התקפית מאוזנת. האם לשחק עם ארבעה שחקנים קדמיים או להסתפק בשלושה?

אם יהיו ארבעה התקפיים, אל מול שלושת הבלמים של מכבי פתח תקווה, סביר להניח שבוזגלו יפתח בהרכב, בכנף הימנית, ומאור מליקסון יוסט למרכז, לפני הקשרים ג'ון הוגו ומהראן ראדי, כשטוני נוואקמה משמאל ובן שהר בשפיץ ישלימו את החולייה הקדמית.

אם בכר יהיה יותר זהיר, כמו במשחקים האחרונים, אפילו במשחק הביתי מול בני יהודה החלשה, אזי לשני הקשרים באמצע יצטרף "גרזן" שלישי, אובידיו הובאן, ואז בוזגלו יישב על הספסל, ליד החלוץ אליניב ברדה, שמחלים ממתיחה קלה בשריר וגם לצדו של החלוץ מוחמד גאדיר. לכן, סביר להניח שהרכש החדש מאשדוד, ניב זריהן, לא יהיה בסגל למשחק.

בחלק האחורי של האדומים מהנגב צפוי לחזור אל בין הקורות השוער הראשון דודו גורש, שקיבל הפוגה במשחק בשבוע שעבר, כך שגיא חיימוב ישוב אל עמדת המחליף. במרכז ההגנה עמוד התווך ימשיך להיות הבלם שיר צדק, שחוזהו הוארך השבוע בקבוצה לעוד שנתיים על מה שכבר היה לו, עד לשנת 2021. לצדו ישחק לואיי טאהא התמיר והחסון. המגינים יהיו, כרגיל, בן ביטון ומיהאי קורהוט.

ולענייו אחר: קבוצת הנוער הפועל "השלושה" באר שבע קטעה היום רצף של חמישה משחקים ללא ניצחון כשגברה 1-3 על מ.ס. אשדוד במשחק חוץ. איתמר שבירו כבש במחצית הראשונה ותומר יוספי כבש צמד במחצית השנייה.

חניכיו של ניסו אביטן עלו מהמקום התשיעי לשביעי בטבלת ליגת העל הצעירה, עם 24 נקודות ב-16 מחזורים (שבעה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו ושישה הפסדים. שערים: 16-19). בשבת הבאה, תארח באר שבע את מוליכת הליגה מכבי חיפה, שלה 45 נקודות. המשחק יחל בשעה 12:00 באיצטדיון וסרמיל המיושן ויועבר בשידור ישיר בטלוויזיה (ערוץ הספורט  55).