באנו לקבל צלחת: באר שבע הסתפקה ב-1-1 עם מכבי פתח תקווה

חגיגה באיצטדיון טרנר במשחק הכתרת אלופת המדינה בכדורגל. שער של גאדיר כבר בדקה השביעית. שיוויון בדקה ה-86. הרכב משני של ברק בכר. כובש שער האליפות ג'ון הוגו ושחקן העונה של המינהלת מיגל ויטור לא היו בסגל
send whatsapp messsage send FB messsage
טקס ההכתרה. צלחת, קונפטי וריקודים. בתיאבון (צילום: בן בודה)

חגיגה גדולה באיצטדיון טוטו-טרנר בבירת הנגב, שמציין אליפות שנייה ברציפות שלו ושל הפועל באר שבע בכדורגל. זאת, שלושה מחזורים לסיום העונה, במחזור ה-34 של ליגת העל, במשחק מול מכבי פתח תקווה, שהסתיים בתיקו 1-1. באר שבע ראשונה בדירוג עם 81 נקודות, 9 נקודות יותר מסגניתה בשנתיים האחרונות מכבי תל אביב, שניצחה אמש 0-2 את מכבי חיפה בחוץ.

למרות התוצאה המאכזבת, שריקת הסיום נתנה את האות לחגיגה הגדולה. כל הקהל קם על רגליו להריע לקבוצה האדומה, אנשי המינהלת מיהרו לארגן במה ואזור סטרילי על הדשא. כשכרוז המינהלת החל לנהל את טקס ההכתרה, כל השחקנים, כדבוקה אחת, רקדו וקפצו במעגל. המינהלת העניקה את תואר "שחקן העונה" לבלם הפורטוגלי המצויין, מיגל ויטור, התחנה האחרונה בהגנת הפועל באר שבע. הרגעים הגדולים של ויטור הוקרנו על המסכים. ויטור עלה אל הבמה לקול מחיאות הכפיים ועל רקע מוזיקה קצבית. ויטור הניף את הגביע אל על.

אחר כך נראו באיצטדיון הרגעים הגדולים של הקבוצה העונה שריגשו וריתקו את המדינה כולה. השחקנים עלו, אחד אחד, אל הבמה לקבל צלחות אליפות אישיות, גם כן על רקע מנגינה קצבית ומחיאות כפיים סוערות של הקהל.

אלונה ברקת והצלחת. בתיאבון, מאמי... (צילום: אסף חיימוביץ')​​​​​​​

האוהדים, כאיש אחד, החלו לסגוד: " א ל ו נ ה , א ל ו נ ה "! גם היא קיבלה צלחת אישית. בתיאבון.

קפטן הקבוצה, אליניב ברדה, הוזמן לקבל את צלחת האליפות הגדולה של עונת 2016/17, בצוותא עם מאור מליקסון, שיר צדק ומאור בוזגלו, שגם הם ענדו את סרט הקפטן במהלך העונה. הקהל שאג "הווווווו וספר מעשר עד אחת ואז - הצלחת הונפה, הקונפטי האדום-לבן עלה לאוויר והשחקנים קפצו ורקדו על הבמה, על רקע השיר האמריקאני "אנחנו האלופים". ואיפה המנון האליפות המיתולוגי מ-1975 שכתבו יגאל פלג עליו השלום ויוסף מוסטקי יבדל לחיים ארוכים?!

השרה מירי רגב הוזמנה לדשא, לצורך תמונה משותפת עם אלונה ברקת. חוץ מכבוד השרה זלגו אל הדשא, טיפין טיפין, גם עובדי מועדון וילדיהם, בני משפחות של השחקנים ואפילו כמה עיתונאים, רחמנא ליצלן. גם אוהדים נחושים הצליחו לחדור למגרש. כשהיציעים כבר התרוקנו כמעט לגמרי, קיימה הקבוצה מעין "הקפת אליפות" בהליכה, ולא כולם ביחד, עם דגל המדינה.

טקס ההכתרה מנקודת המבט של האוהדים ביציע המערבי. יש אליפות שנייה בטרנר​​​​​​​

ההרכב של הפועל באר שבע למשחק הכתרתה כאלופת המדינה היה הרכב משני שבו היו לפחות ארבעה שחקני ספסל.

בשער: דודו גורש 6. בהגנה: בן ביטון 6.5 - נפצע 39 (מתן אוחיון-6-41), וויליאם סווארס 6, שיר צדק 6, בן תורג'מן 6. בקישור: וובה בראון 6, אובידיו הובאן 6, מיכאל אוחנה 8 - נפצע (מהראן ראדי-49). בהתקפה: מוחמד גאדיר 7 (ניב זריהן-78), אליניב ברדה 6, בן שהר 6.

על ספסל המחליפים: גיא חיימוב; לואיי טאהא; מאור מליקסון, טוני וואקמה.

לא בסגל: מיגל ויטור, מיהאי קורהוט, ג'ון הוגו (מנוחה), מאור בוזגלו (פציעה).

שופט ראשי: גל לייבוביץ'. קוונים: אייל שרון, אליהו קספו. שופטי רחבה: אלון יפת, דניאל בר נתן. שופט "רביעי": שמעון אלקבץ.

אוהד הפועל באר שבע בטרנר כעת. חג שמח! (צילום: אסף חיימוביץ')​​​​​​​

אוהד אלוף. איזו תספורת (צילום: אסף חיימוביץ')​​​​​​​

ביציעים נראו מראות ססגוניים של אוהדים שעשו תספורות מיוחדות לרגל האליפות השנייה ברציפות, שלטים מעוררי עניין, דגלים וכמובן - המנואלה המדוברת ביציע הדרומי שהציגה תפאורה מרהיבה רגע לפני פתיחת המשחק בשמונה בערב עם ארבעה מגיבורי האליפות בשחור-לבן: מאור מליקסון, שיר צדק, אליניב ברדה והמאמן ברק בכר. האוהדים שרו שירים לשחקנים לפני המשחק, גם לכאלה שלא משחקים היום. הקהל קיבל חולצות לבנות והיציעים הדרומי והמזרחי "נצבעו" בלבן-אדום.

מנואלה אלופה. מאור מליקסון, שיר צדק, אליניב ברדה וברק בכר. גיבורי האליפות (צילום: בן בודה)​​​​​​​

איצטדיון באדום-לבן. מקושט לכבוד האירוע​​​​​​​

צביקה הדר ואלונה ברקת. חגיגת אליפות בטרנר (צילום: אסף חיימוביץ')

במעבר חד, המועדון עשה כבוד לאוהד הקבוצה, אבי בוקר (59), שהלך לעולמו לפני כחודש. תמונתו התנוססה במסכי האיצטדיון והקהל מחא כפיים. כבוד גדול עשו למאמן האלוף ברק בכר, שעלה אל כר הדשא ביחד עם רעייתו ושלושת ילדיו והתקבל בעידוד קולני. 

גם אורחת המועדון, שרת הספורט והתרבות מירי רגב, שעזרה לאשר את הפעלת המנואלה באיצטדיון, התקבלה בתשואות, לצד שריקות בוז. עוד אורח, שנצמד לנשיאת המועדון אלונה ברקת, הוא הבדרן צביקה הדר.​​​​​​​ המועדון גם כיבד את משה ממרוד, הספונסר הראשי של הקבוצה, מטעם חברת "תדיראן". ממרוד הוא יליד באר שבע ואוהד הקבוצה מזה שנים רבות. הטקסים נמשכו כאשר קפטן מכבי פתח תקווה העניק זר פרחים לקפטן הפועל באר שבע, אליניב ברדה.

שריקת הפתיחה לוותה בשאגות האוהדים "יש אליפות להפועל, יש אליפות להפועל"!  באר שבע בתלבושת הרגילה - חולצות אדומות בוהקות, מכנסיים לבנים וגרביים לבנים; מכבי פתח תקווה בתלבושת המסורתית שלה הכל כחול.

ההזדמנות הראשונה במשחק הסתיימה ברשת של מכבי פתח תקווה, בעקבות מבצע כדורגל נהדר, ברמה גבוהה, בין מוחמד גאדיר למיכאל אוחנה. גאדיר החל בכדרור מהיר ממרכז השדה, אוחנה המשיך בהקפצת צ'יפ לתוך הרחבה לעומק השטח אליו נע גאדיר שמהאוויר בעט כדור יעף לפינה השמאלית של דני עמוס (בשער הצפוני), 0-1 כבר בדקה השביעית.

בן שהר ומוחמד גאדיר. שמחת שער ההכתרה (צילום: בן בודה)​​​​​​​

אוחנה זהר על המגרש ולא רק בגלל שצבע ל-ורוד את שערות ראשו. בלב מרכז השדה הניע אוחנה את הקבוצה קדימה באומנות, במהלכים מרהיבים, כמו "פליי מייקר" אמיתי וזכה לתשואות הקהל. באר שבע שיחקה כאלופה אמיתית - התקפית, תוססת, שוטפת את המגרש ונהנית מכל רגע. 

כבר בדקה ה-24 נערך חילוף ראשון, של מאמן מכבי פתח תקווה קובי רפואה, בלית ברירה, לאחר שאליסון דוס סאנטוס שעלה פצוע, לא יכול היה להמשיך לשחק וננד אדמוביץ' נכנס במקומו.

בדקה ה-39 נפצע גם מגן באר שבע, בן ביטון, ומתן אוחיון נזעק מיד להחליפו על ידי המאמן ברק בכר.

דקה אחת בתוך תוספת זמן של המחצית הראשונה נפצע גם מיכאל אוחנה, שגלש להציל כדור סמוך לרחבה של דודו גורש ונפסקה בעיטה חופשית לזכות פתח תקווה, שלא יצא ממנה כלום. 0-1 לבאר שבע בהפסקה.

אוחנה עלה למחצית השנייה, אך כעבור שלוש דקות צנח אל הדשא ומהראן ראדי החליפו. אוחנה המצטיין זכה לתשואות הקהל.

מיכאל אוחנה זוהר על המגרש ולא רק בגלל השיער. ''פליי מייקר'' אמיתי (צילום: בן בודה)​​​​​​​

במחצית השנייה התנהל משחק פושר, על מי מנוחות. הקהל ניסה לעורר את השחקנים בגלים ביציעים וזה דחף את הקבוצה למצב הבקעה בדקה ה-70. מהראן ראדי הרים מימין ואליניב ברדה נגח לשער, לידיים של דני עמוס. כל 15,500 האוהדים נכנסו לאטרף של עידוד, שירה ותאורת טלפונים.

בדקה ה-78 חילוף שלישי של בכר. מוחמד גאדיר יצא, ניב זריהן נכנס, אחרי שנעדר פרק זמן ממושך בשל פציעה. 

ברק בכר ניסה להמריץ את חניכיו מהספסל, לאחר שנקלעו לריפיון ואיפשרו לפתח תקווה להתקרב לשער של גורש. מנגד, קובי רפואה זעם על שחקניו הנרפים, שלא השכילו להשוות את התוצאה ולזכות בנקודה שתבטיח להם את המקום הרביעי. כל זאת, עד לדקה ה-86, כשההגנה המרווחת של באר שבע איפשרה ללידור כהן לבעוט ממרכז הרחבה באין מפריע לרשת, 1-1.