מקדמה משמעותית לגומלין: 0-2 גדול להפועל באר שבע על אלופת בולגריה

מבצע משולב בין מאור מליקסון לטוני וואקמה הניב שער נהדר בדקה ה-19. באר שבע פתחה עם שלושה "גרזנים" במרכז השדה, מהראן ראדי בהרכב. מיכאל אוחנה פתח על הספסל, נכנס כמחליף וכבש את השני בדקה ה-78
send whatsapp messsage send FB messsage
טוני וואקמה אחרי שכבש לרשת של לודוגורץ. שער נהדר (צילום: בן בודה)

ניצחון גדול להפועל באר שבע, במסגרת המשחק הראשון של מוקדמות ליגת האלופות האירופית הסיבוב השלישי. אלופת ישראל גברה 0-2 על אלופת בולגריה לודוגורץ רזגראד, משערים של טוני וואקמה בדקה ה-19 ומיכאל אוחנה בדקה ה-78. מקדמה רצינית ומשמעותית לקראת הגומלין בבולגריה ביום רביעי הבא, בדרך לשלב הפליי אוף של ליגת האלופות.

ההרכב הפותח של באר שבע מול לודוגורץ בבית. שלושה ''גרזנים'' (צילום: בן בודה)

ברק בכר החליט שלא לקחת סיכונים ובניגוד למשחק בשבוע שעבר בהונגריה, שבו העז להעלות הרכב התקפי מובהק, מול אלופת בולגריה במשחק בית, העדיף הרכב יותר שמרני והגנתי. זאת, גם על רקע חסרונם של שחקני התקפה - בן שהר פצוע, אליניב ברדה לא כשיר ל-90 דקות, ניב זריהן פצוע, הזר הצ'כי החדש עוד לא מוכן, הקשר הספרדי ההתקפי איסאק קוואנקה עדיין פצוע. לפיכך, הוא פתח עם שלושה "גרזנים" במרכז השדה, ג'ון הוגו, מהראן ראדי ודן איינדבינדר. מיכאל אוחנה היצירתי שוב נדחק אל ספסל המחליפים.

הפועל באר שבע בתלבושת המסורתית שלה, אדום-לבן, לודוגורץ רזגראד בתלבושת הקבועה שלה, בצבע ירוק. כרגיל, הקהל הרעשני ביותר נמצא ביציע הדרומי (שערים 4-3), היציע ה"זול", "רק" 90 שקלים לכרטיס לאוהדים שרובם ככולם ילדים ובני נוער, לעומת 500 למי שישבו במרכז היציע המערבי למשל! 

תפוארה ביציע הדרומי. קהל ססגוני ורעשני​​​​​​​

לפיכך, האיצטדיון היה רחוק מלהיות מלא ב-16 אלף צופים וביציעים, למרבה הצער, נראו רגע לפני פתיחת המשחק "חורים" רבים... 15,183 צופים בלבד במשחק בית במסגרת אירופית, בגלל המחירים הגבוהים.

בניגוד להרגלה, באר שבע נאלצה להתחיל לתקוף לכיוון השער הדרומי ופתחה ב'אטרף', לקול עידוד מחריש אוזניים של הקהל ואל מול יריבה בולגרית אגרסיבית.

בדקה ה-13 התקפה שהחלה באגף שמאל אצל טוני וואקמה הסתיימה במרכז הרחבה בבעיטה של דן איינדבינדר שנהדפה על ידי בלם אורח, ספק ביד. איינדבינדר דרש פנדל, השופט היווני התעלם.

בדקה ה-19 הקצב המהיר של באר שבע נשא פרי. הפעם וואקמה החל במהלך ממרכז השדה, עשה את עצמו בועט מרחוק, ההגנה קפאה על מקומה, ושלח כדור עומק מדוד למאור מליקסון שמסר אלכסונית לרחבת החמש לשם הגיע ה"גנרל" שגילגל פנימה, 0-1 לבאר שבע וטרנר געש!

בדקה ה-25 לודוגורץ כמעט השוותה. בעיטה חופשית אלכסונית משמאל מכ-18 מטרים, עשתה את דרכה מעל החומה הקטנה בדרך לרשת, אך גיא חיימוב הדף בזינוק ברגע האחרון, הכדור החוזר הגיע לשחקן בירוק שכשל בבעיטתו.

שלוש דקות חלפו ו-וואקמה הנהדר השאיר את מיהאלי קורהוט חופשי בתוך הרחבה. המגן ההונגרי מסר לא מדוייק ובזבז הזדמנות. גם וואקמה עצמו איבד הזדמנות ברחבה בדקה ה-31, כדור שטוח שנעצר על ידי ההגנה.

ה"קפטן" מאור מליקסון הוכשל פעם אחר פעם ומיכאל אוחנה התחמם משלב מוקדם במחצית הראשונה.

במחצית השנייה, בדקה ה-48, לודוגורץ קיבלה הזדמנות גדולה מהקוון שלא הניף דגל לנבדל, כששחקן שלה הגיע לבד לבד למצב של אחד על אחד מול השוער גיא חיימוב שהיה בטוח שיש נבדל ועמד. הוא התכונן מאוחר, אל למזלו השחקן בעט ברשלנות חלש והחוצה.

בכל מקרה, לודוגורץ טובה יותר מבאר שבע בעשר הדקות הראשונות של המחצית השנייה, מניעה יותר את הכדור, יוזמת ותוקפת. בדקה ה-56 הלחץ גבר ועוד החמצה גדולה של הירוקים, לאחר בלבול בהגנה האדומה.

בדקה ה-59 סוף סוף התקפה אדומה, משולבת היטב, בין מאור מליקסון לבן ביטון ולדן איינדבינדר, שנגח חזק קרוב למשקוף והעיר מחדש את הקהל.

בדקה ה-67 כרטיס צהוב ראשון לשחקן מבאר שבע, למגן הימני בן ביטון.

בדקה ה-71 חילוף ראשון. ברק בכר הוציא את מאור מליקסון והכניס במקומו את מיכאל אוחנה.

אוחנה היה זה שהכפיל את התוצאה בדקה ה-78 בבעיטה אדירה ומפתיעה ברגל שמאל היישר לבין חיבורי הקורות, לאחר שקיבל מסירה מוואקמה בתוך הרחבה מצד שמאל. הקהל "השתגע" הדליק את פנסי הטלפונים הניידים ושר ללא הרף. 0-2 גדול.

בדקה ה-85 חילוף שני בשורות באר שבע. המגן דור אלו זכו לדקות ראשונות בקריירה במדי האלופה, במקומו של החלוץ מוחמד גאדיר, כדי לשמור על התוצאה ועל הרשת הנקייה של גיא חיימוב.

רגע לפני שהמשחק נכנס לזמן פציעות, השופט היווני פסק על בעיטה חופשית ישירה לקבוצה הבולגרית מכ-20 מטרים וגם קינח בשני כרטיסים צהובים לשחקנים אדומים, ג'ון הוגו ומיכאל אוחנה. שריקות בוז צורמות ליוו את הבעיטה המסובבת מעל החומה שנקלטה היטב בידיו הבטוחות של חיימוב.

בכר רצה "לשרוף" את הזמן וערך חילוף שלישי, וובה בראון במקום מהראן ראדי. הירוקים עוד ניסו להבקיע, זכו בקרן אחרונה, העלו את כל הבלמים למעלה, אבל ההגנה הבאר-שבעית הרחיקה לקול מצהלות הקהל, 0-2 מצויין בסיום. ניצחון שלישי רצוף באירופה העונה, אחרי ניצחון כפול על אלופת הונגריה הונבד בודפשט רק בשבוע שעבר.

הרכב הפועל באר שבע וציונים של ברנז'ה: גיא חיימוב 7; בן ביטון 6, מיגל ויטור 7, שיר צדק 6, מיהאלי קורהוט 6; ג'ון הוגו 7.5, מהראן ראדי 6 (וובה בראון-90/3), דן איינדבינדר 6.5; מאור מליקסון 7 (מיכאל אוחנה-71), מוחמד גאדיר 6 (דור אלו-85), טוני וואקמה 8.5.

על ספסל המחליפים: דודו גורש; מתן אוחיון, לואיי טאהא; אליניב ברדה.

לא בסגל: גל נבון (מקצועית); אורן ביטון (מקצועית), איסאק קוואנקה, ניב זריהן, בן שהר (פצועים), תומאש פקהארט (עוד לא מוכן).

רביעיית שופטים מיוון בצהוב-שחור. שופט ראשי: חראלאמבוס קאלגרופולוס.

במוצאי שבת (21:00) צפוי משחק בית נוסף, הפעם מול הפועל אשקלון, במסגרת המחזור הראשון של גביע הטוטו. במפעל הזה בעלי המנויים יכולים להיכנס לאיצטדיון מבלי לשלם 'אקסטרות'.