כל עכבה לטובה: לא סביר שהצלחה כבירה לפני שנה תחשב פתאום לכישלון

הפועל באר שבע כנראה עדיין לא בשלה לליגת האלופות. כרגע הליגה האירופית יותר מתאימה למידותיה ועדיף לה שהיא שם. אמנם הקבוצה לא עמדה ביעד, אבל הבטיחה עוד חורף חם
send whatsapp messsage send FB messsage
כישלון? ממש לא (צילום: בן בודה)

נכון שהפועל באר שבע בכדורגל שמה לה למטרה להעפיל לליגת האלופות לראשונה בתולדותיה, הצהירה על כך עוד בסיום העונה שעברה איך שזכתה באליפות מדינה שנייה ברציפות וכיביכול כיוונה לכך. נכון שהיא לא השכילה להגיע ליעד ולעמוד במשימה, היא פספסה, איכזבה את אוהדיה והתאכזבה בעצמה, אך קשה לקרוא לזה כישלון.

זה לא שהיא הפסידה לקבוצה מליגה נחותה או לקבוצת תחתית בליגה שלה, זה לא שהיא פישלה. היא פשוט שמה לעצמה רף גבוה, אולי גבוה מדי, מעבר ליכולתה כרגע, שאפה להגיע אליו באמת, ניסתה בכל כוחה, השתדלה מאוד, הגיעה הכי קרוב שאפשר וברגע האחרון, ממש (תשאלו את טוני וואקמה ואת השוער של מאריבור), פיקששה.

אלופי המדינה פעם שנייה ברציפות, לא ניתן קצת כבוד?

לא סביר שהצלחה כבירה רק לפני שנה תחשב פתאום לכישלון. מועדונים גדולים הרבה יותר מהפועל באר שבע, כמו ארסנל ומילאן, לא מצליחים להגיע לליגת האלופות ומסתפקים בליגה האירופית, שהיא איכותית, יוקרתית ומכובדת בפני עצמה.

כנראה שבאר שבע עדיין לא בשלה להגיע לליגה הטובה בעולם. כרגע הליגה האירופית יותר מתאימה למידותיה ועדיף לה שהיא שם. כדי להיות בצ'מפיונס אתה צריך להיות במיטבך ולמקסם את המשאבים שלך. באר שבע עדיין לא שם. היא לא נמצאת בשיא כושרה, יש לה בעיות בעמדת השוער ובהגנה והיא סופגת יותר מדי שערים, חלקם קלים מדי. שחקני מפתח שלה פצועים והיא לא מילאה במשחק את מכסת ששת הזרים שהקצתה התאחדות הכדורגל בישראל, שזה מאוד משמעותי.

למשחק הגומלין המכריע מול אלופת סלובניה במאריבור, בפליי אוף שלפני שלב הבתים המיוחל, הופיעה באר שבע עם שלושה זרים בלבד בהרכב – המגן השמאלי ההונגרי מיהאלי קורהוט ושני הניגרים הקשר ג'ון הוגו ושחקן ההתקפה טוני וואקמה. הזר הרביעי ששולב, רק במהלך המחצית השנייה, היה החלוץ הצ'כי תומאש פקהארט.

איפה הזר הספרדי המבטיח, איסאק קוואנקה, המחליף של מאור בוזגלו, השחקן שהיה אמור לעשות את ההבדל ולהצעיד אותנו לעבר החלום – לא ברור... ומה עם הבלם הפורטוגלי הנהדר, מיגל ויטור? בדיוק כמו בעונה שעברה בשלב הזה, הוא נפצע והושבת. אז זה היה לפני סלטיק, הפעם לפני מאריבור.

מכת הפציעות לא הועילו לקבוצה (צילום בן בודה)

התרענו והזהרנו כאן במגזין ברנז'ה שהוויתור המוקדם על הבלם הברזילאי וויליאם סווארס הוא משגה, אבל אף אחד לא התייחס. היה ידוע מראש שויטור פצוע ושצריך בלם נוסף ברמה בסגל, סווארס מנוסה וטוב, מכיר את השחקנים ואת הליגה, עם חוזה חתום לעוד עונה, אבל מיהרו לוותר על שירותיו ומה קרה בסוף, הביאו 'חאפ-לאפ' בלם חדש מאשדוד, חאתם עבדאל חמיד, שייתכן מאוד שהוא שחקן טוב כשלעצמו, אך לא מתואם עם השחקנים של באר שבע בהגנה, חסר ניסיון והוחלף במחצית, אחרי שכבר שילמנו את המחיר בפיגור 0-1, שחרץ את הגורל...

אלתור שכזה, בתפקיד כל כך מרכזי בקבוצה, לא יכול לקרות במשחק 'מאני-טיים' באירופה על עלייה לליגת האלופות. ברמות האלה גם אין את הלוקסוס להושיב על הספסל במשך איזה 60 דקות חלוץ זר, גולר, שעדיין לא נמצא בכושר מלא כי הביאו אותו מאוחר, באמצע 'קמפיין', למרות שויתרו על החלוץ הזר הקודם, לוסיו מריניאו הברזילאי, עוד בינואר... איפה היו מינואר ועד אוגוסט?!

בואו נודה על האמת, בכלל העלייה של באר שבע לשלב המוקדמות השלישי הייתה בהרבה מזל. הניצחון הביתי 0-2 מול לודוגורץ, אלופת בולגריה, יותר ומיקסם את עצמו ובחוץ בפיגור עמוק ומביך של 0-3, נכבש שער מצמצם שהוא בעצם גול חצי עצמי ובפוקס גדול הקבוצה לא חטפה את הרביעי והייתה עפה גם מהליגה האירופית...

תשאלו את טוני וואקמה כמה היינו קרובים לעבור שלב (צילום: בן בודה)​​​​​​​

אז תהיו מבסוטים מהליגה האירופית ואל תתבאסו. שנה שנייה ברציפות שמצפה לנו סתיו חם של כדורגל באיצטדיון טרנר, לפחות עד דצמבר. ב-14/9 מול לוגאנו, סגנית אלופת שוויץ (ב-23/11 הגומלין), ב-19/10 מול סטיאווה בוקרשט, אלופת רומניה (ב-2/11 הגומלין) וב-7/12 בבית מול ויקטוריה פלזן, סגנית אלופת צ'כיה (ב-28/9 המשחק בצ'כיה).

אם הפועל באר שבע באמת חושבת שהיא מספיק טובה ואיכותית לליגת האלופות, שתוכיח את זה בבקשה בליגה האירופית. שתסיים באחד משני המקומות הראשונים בבית שלה, כמו בעונה שעברה, תעלה לשלב הנוק אאוט של 32 האחרונות במפעל, כולל 8 שינשרו מהבתים של ליגת האלופות, ולפחות תקפוץ מדרגה נוספת, תנצח יריבה חזקה במפגש כפול ותעפיל לשמינית הגמר, לראשונה בתולדותיה. גם זו תהיה היסטוריה מכובדת...

חוץ מזה, אל תשכחו, יש את הליגה המקומית. רק ממנה אפשר להגיע לליגת האלופות בעונה הבאה (בהנחה שהפועל באר שבע היא לא מנצ'סטר יונייטד ולא תזכה בליגה האירופית...). כדי להגשים את חלומה הגדול של נשיאת המועדון המשקיענית, אלונה ברקת, מוכרחים לזכות באליפות שלישית ברציפות, חמישית בסך הכל, ולהשוות את השיא של מכבי נתניה.