זהירות, האלופה מתקרבת: באר שבע גברה גם על מכבי פתח תקווה

ניצחון ביתי על הפועל עכו במשחק השלמה במוצ"ש 18/11 יצמיד את הפועל באר שבע למקום הראשון ביחד עם הפועל חיפה. זאת, בעקבות ניצחון 0-2 במושבה על מכבי פתח תקווה, למרות עייפות מצטברת
send whatsapp messsage send FB messsage
טוני וואקמה ובן שהר ביום חמישי בבוקרשט. הערב הם חגגו בפתח תקווה (צילום: בן בודה)

ניצחון ליגה רביעי ברציפות להפועל באר שבע, 0-2 על מכבי פתח תקווה במשחק חוץ שהיה צריך להיות בבית (ביתיות הוחלפה בגלל שזרוע באיצטדיון טרנר), משערים של בן שהר בדקה ה-59 וטוני וואקמה בדקה ה-76.

אלופת המדינה בכדורגל עלתה למאזן של 20 נקודות בתשעה משחקים ואם תנצח גם במשחקה העשירי, משחק השלמה מול הפועל עכו מהתחתית, בבית במוצאי שבת 18/11, היא תחלוף בשלוש נקודות על פני בית"ר ירושלים שבמקום השני שהפסידה אתמול 2-3 לבני יהודה ותיצמד בראש הטבלה להפועל חיפה, שהפסידה אתמול 0-2 בנתניה.  

70 שעות בלבד אחרי המשחק הקצבי והחזק ברומניה מול סטיאווה בוקרשט בליגה האירופית לעיני 27 אלף צופים באיצטדיון ענק, נאלצה הפועל באר שבע לגייס כוחות גופניים ונפשיים כדי להתעלות מול מכבי פתח תקווה במושבה אל מול 2,500 צופים בליגת העל הישראלית ועשתה זאת בקושי רב.

בניגוד לשלושת הניצחונות הקודמים, שבהם באר שבע ספגה שער, הערב היא שמרה על רשת נקייה, למרות העדרותם של הבלמים שיר צדק, חאתם עבדאל חמיד ומיגל ויטור שנכנס רק בדקה ה-72 כמחליף שלישי.

אירוע נדיר אצל מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר: שני חלוצים יחדיו בהרכב הפותח. זה קרה הערב כשבן שהר ותומאש פקהארט שיחקו זה לצד זה על כר הדשא מהפתיחה.

להרכב שב הקשר האחורי ג'ון הוגו, אך הבלם מיגל ויטור פתח על ספסל המחליפים, כדי לא להעמיס עליו ומתן אוחיון, ששיחק במחזור הקודם באשדוד, שוב קיבל את האשראי בהרכב.

ההרכב המלא במערך 2-4-4 וציונים של ברנז'ה: דודו גורש 5.5; דור אלו 5.5, לואיי טאהא 6 – התעייף (מיגל ויטור-72), מתן אוחיון 6, מיהאלי קורהוט 6.5; מאור מליקסון 5.5 – נפצע (איסאק קוואנקה 6-38), ג'ון הוגו 5.5, מהראן ראדי 5.5, טוני וואקמה 6.5; בן שהר 6.5, תומאש פקהארט 5.5 (אליניב ברדה-5.5-60).

על ספסל המחליפים: גל נבון; אורן ביטון; דן איינבינדר, מיכאל אוחנה.

לא בסגל: גיא חיימוב; בן ביטון, חאתם עבדאל חמיד, שיר צדק; וובה בראון; ניב זריהן, מוחמד גאדיר, אמיר ח'לאילה, איתמר שבירו, גיא מלמד.

שפט: אלון יפת. קוונים: דני קרסיקוב, רועי חסן. שופט רביעי: גל לייבוביץ'.

קהל: קרוב ל-2,000 אוהדי באר שבע ביציע המזרחי, שהשתלטו על איצטדיון המושבה, אל מול כ-500 אוהדי מכבי פתח תקווה ביציע המערבי. יש לבאר שבע גם עומק בקהל, שכן חלק מהאוהדים טרם הספיק לשוב ארצה מרומניה...

האדומים-לבנים לא פתחו את המשחק היטב וההגנה הייתה חשופה לניסיונות התקפיים של הקשר היצירתי מנור סולומון, למרות ששיחק כשהוא פצוע במפשעה.

המשחק התנהל באיטיות, על מי מנוחות, ורק בדקה ה-27 באר שבע יצרה הזדמנות ממשית ראשונה לכיבוש שער וזאת כתוצאה ממצב נייח. מאור מליקסון הרים כדור חופשי מדוד לבן שהר שמול השער בעט מן האוויר לא מדוייק.

בדקה ה-33 טעה השופט הבכיר אלון יפת כששלף כרטיס צהוב לדור אלו, בטענה לעבירה שלא ממש הייתה על חבריו מהעונה שעברה...

בדקה ה-38 הוחלף הקפטן מאור מליקסון, בגלל שמתח את המפשעה ואיסאק קוואנקה נכנס במקומו.

סמוך לדקה ה-45 טוני וואקמה פילס הרמה מדוייקת לבן שהר שממצב נוח נגח החוצה. 0-0 במחצית חלשה, לא לפני שמיהאלי קורהוט קיבל כרטיס צהוב על גלישה מסוכנת.

גם בתחילת המחצית השנייה באר שבע הייתה אנמית וחלשה. בדקה ה-59 מיהאלי קורהוט חטף כדור בהגנה, העביר לאיסאק קוואנקה שמסר לעומק לתומאש פקהארט שהרים משמאל לימין לבן שהר, שהפעם דייק מן האוויר והשכין את הכדור מקרוב ברשת הגבוהה של צחי גיגי.

מיד אחרי הגול ביצע בכר חילוף שני, שתכנן עוד לפני הגול – אליניב ברדה פנימה, כדי להכניס אנרגיות לקבוצה המנומנמת, במקום פקהארט המאכזב.

בדקה ה-63 גם מהראן ראדי נכנס לרשימה הצהובה של אלון יפת.

בדקה ה-65 פעולה הגנתית מצויינת של קורהוט, שמנע משלומי ארבייטמן (זוכרים?) לבעוט מול דודו גורש.

ברק בכר רצה לאזן את ההרכב בקשר דן איינבינדר במקום החלוץ הכובש בן שהר, אך הבלם לואיי טאהא ביקש לצאת, כי חש סחרחורת ותשישות מצטברת ומיגל ויטור נכנס במקומו בדקה ה-72.

דקה אחרי שטאהא יצא וההגנה עדיין לא הסתדרה מכבי פתח תקווה כמעט והישוותה בבעיטה למסגרת שנבלמה ברגלו של דודו גורש אחרי שכבר היה שרוע על הדשא.

הכחולים המשיכו להטיל את מלוא יהבם על ההתקפה והפקירו את ההגנה וטוני וואקמה ניצל זאת היטב בפריצה מתפרצת, מסירת עומק לבן שהר, שהטעה יפה את המגן שמולו ובעט חזק, השוער הדף היישר לגופו של וואקמה שמול שער ריק רק גלגל פנימה, 0-2.

בדקה ה-88 זה יכול היה להיות 0-3 כשמהראן ראדי בעט מ-18 מטר בשמאל חזק ושטוח, אך צחי גיגי עצר בזינוק.

בדקה ה-89 זה היה יכול להיות 1-2, אך בעיטה חזקה חמקה ליד הקורה של דודו גורש. 0-2 בסיום.

ברק בכר סיכם: "אני שמח, כי זה לא פשוט להגיע אחרי שלושה ימים, טיסה, מאיצטדיון כמו סטיאווה ל-2,000 צופים, הרמנו את עצמנו וזה מראה על האופי של הקבוצה. זה ממש קשה, אי אפשר לשחק חודש רצוף ברמה גבוהה". 

החלוץ הכובש בן שהר, הוסיף תובנה חשובה למינהלת ליגת העל: "זה ניצחון סופר סופר חשוב, במיוחד אחרי שנתנו את הדם ברומניה לפני שלושה ימים. אם להיות כנים, המשחק הזה היה יכול להיות מחר, לתת לנו זמן התאוששות, רק חזרנו מטיסה"...