"דיס איז טרנר"! באר שבע נחלצה מהפסד ראשון בדקה ה-90/4

"כאן לא מנצחים"! זה מה שאמר איצטדיון טרנר להפועל חיפה שהובילה 0-2 בביטחה עד הדקה ה-79. משחק ליגה 51 ברציפות ללא הפסד של באר שבע, במשך שנתיים, שבעה חודשים ו-25 ימים!
send whatsapp messsage send FB messsage
ג'ון הוגו ובן שהר חוגגים בטירוף. דבר כזה עוד לא היה! (צילום: בן בודה)

משחק כזה עוד לא היה כאן בטרנר. אחרי 50 משחקי ליגה רצופים שבהן לא נוצחה אפילו פעם אחת, הפועל באר שבע הייתה על סף הפסד היסטורי מול הפועל חיפה. אלא שאלופת המדינה שנתיים ברצף, בדרך לאליפות שלישית, לא ויתרה עד הרגע האחרון, עם קהל אדיר שמרעיש עולמות וממוסס יריבות. שניות לפני שריקת הסיום, בום, טראח, 2-2 הרואי, אחרי פיגור גדול של 0-2 עמוק בתוך המחצית השנייה. לא ייאמן כי יסופר...

הפועל באר שבע 67 בית"ר ירושלים 60. זהו מניין הנקודות העכשווי של מוליכת ליגת העל בכדורגל וסגניתה בטבלה, שתשחק רק מחר, מול מכבי תל אביב בטדי, במסגרת המחזור ה-30, השלישי בפליי אוף העליון.

באר שבע נעצרה הערב אחרי חמישה ניצחונות ברצף, בתיקו 2-2 עם הפועל חיפה. משחק ליגה מספר 51 ברצף באיצטדיון החדש ללא שום הפסד (39 ניצחונות ו-12 תוצאות תיקו), במשך שנתיים, שבעה חודשים ו-25 ימים, מ-21/9/2015. הרצף הטוב באירופה!

לכך יש להוסיף גם עשרה משחקים ברצף באיצטדיון הקודם, וסרמיל, ללא הפסד ליגה, מ-10/1/2015, עת הפסידה 0-1 להפועל רעננה.

באר שבע גם הגדילה את הרצף החיובי שלה מול הפועל חיפה, שש שנים ללא הפסד, מאז ה-1-2 בקריית אליעזר לפני שש שנים, במארס 2012. יובל אבידור וחנן ממן כבשו אז לחיפה, אופיר דוידזאדה צימק עם שער הליגה הראשון שלו.

ניצחון החוץ האחרון של הפועל חיפה בבאר שבע היה לפני שבע שנים, במארס 2011. אז פנדל של עדן בן בסט ושער של המחליף אמיר אבו ניל העניקו לצפונים ניצחון 0-2 באיצטדיון וסרמיל. ניר קלינגר אימן אז את הפועל באר שבע ופוטר במהלך העונה.

עם זאת, באר שבע טרם השכילה לנצח העונה את הפועל חיפה! ארבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות הסתיימו בתיקו.

באר שבע באדום-לבן פתחה את המשחק לכיוון השער הדרומי, בניגוד להרגלה, אל מול השחורים-אפורים מחיפה, שזכו בהגרלה. המאמן ברק בכר המשיך להפתיע, כשהפעם העלה מהאוב את הקשר הספרדי איסאק קוואנקה והותיר את טוני וואקמה על הספסל.

בדקה החמישית נזכרו האוהדים המקומיים במספר 5 המושעה שיר צדק ושרו את שירו של הבלם. באר שבע שלטה במגרש, הכתיבה את הקצב ותקפה את השער של ארנסטאס סטקוס בהכל צהוב.

דקה 29, 0-1 להפועל חיפה! גיא חיימוב הוציא בעיטה מהירה לעברו של בן שהר שביקש את הכדור, אך לא רץ לקראתו. חיפה חטפה, יצאה להתקפה מסודרת מימין, הכדור הוגבה לרחבה ואלון תורג'מן נגח בחופשיות פנימה. הקהל החיפני צהל, אבל גם הקהל הבאר-שבעי הגיב בקריאות עידוד מחרישות אוזניים ודחף את הקבוצה חזק קדימה.

הפועל חיפה חוגגת בטרנר. לא עד הסוף... (צילום: בן בודה)​​​​​​​

התגובה המקצועית של ברק בכר הייתה רק לחמם את טוני וואקמה ותומאש פקהארט, ולא מיהר להכניס אותם. הקבוצה לא ייצרה אפילו הזדמנות אחת לכיבוש במחצית הראשונה, על רקע חולשה גדולה של ה'פליי מייקר' חנן ממן מול ה'אקסית' שלו, ומנגד הייתה חשופה בהגנה.

ה"גנרל" טוני וואקמה נכנס לשחק עם פתיחת המחצית השנייה, במקומו של איסאק קוואנקה האנמי. וואקמה הספיק להעביר כדור לשוער של חיפה.

אבל כעבור שלוש דקות חיפה זכתה לבעיטת עונשין מ-11 מטרים. לואיי טאהא ניסה לחטוף כדור ופספס וחאתם עבדאל חמיד הכשיל מאחור את עדן בן בסט.

דקה 49, 0-2 לחיפה בפנדל מוצלח של עדן בן בסט, שבעט חד ושטוח לפינה הימנית שאליה זינק גיא חיימוב, אך לא הגיע לכדור.

הקהל שוב דחף את באר שבע, שלא התייאשה וניסתה לתקוף. בדקה ה-60 בן שהר החמיץ מול שוער וניב זריהן לא בעט את הכדור החוזר. בכר קפא על שמריו הפעם והתמהמה רבות עם חילוף מתבקש, שהתבצע רק בדקה ה-74, כשהחלוץ תומאש פקהארט נכנס במקומו של ניב זריהן.

בדקה ה-79 האיצטדיון געש, 1-2. חאתם עבדאל חמיד הרים מימין ושחקן הנשמה ג'ון הוגו נגח בעוצמה מתוך הרחבה פנימה.

מאמן חיפה ניר קלינגר הוציא אופנסיבים והכניס דפנסיבים ואילו ברק בכר הכניס שחקני התקפה, את גיא מלמד בדקה ה-84, במקום חנן ממן החלש להחריד.

בדקה ה-87 אורן ביטון הרים קרן מימין ובן שהר נגח לעמוד, הכי קרוב ל-2-2.

השופט הוסיף רק ארבע דקות. חיפה יצאה למתפרצת וכמעט גמרה את המשחק, אך גיא חיימוב הציל שלוש פעמים ברצף.

בדקה ה-90/3 חיימוב ביקש לעלות לנגוח בכדור חופשי וקיבל היתר מהמאמן הראשי. דווקא איינבינדר קיבל פאס שטוח ובעט מסובב כדור שנהדף לקרן.

דקה 90/4, 2-2. אורן ביטון הרים קרן מסובבת מימין, הכדור ניתז מראשו של חלוץ חיפה עדן בן בסט והשוער הוטעה והדף פנימה. 2-2. "דיס איז טרנר"!

אלון תורג'מן מהפועל חיפה. לא מאמין שזה קורה לו (צילום: בן בודה)​​​​​​​

הרכב באר שבע וציונים של ברנז'ה: גיא חיימוב 6; חאתם עבדאל חמיד 5.5, לואיי טאהא 5.5, מרוואן קבאהא 5, אורן ביטון 5; ג'ון הוגו 6, דן איינבינדר 5.5, חנן ממן 4 (גיא מלמד-84); איסאק קוואנקה 5 (טוני וואקמה-5.5-46), בן שהר 5, ניב זריהן 5.5 (תומאש פקהארט-74).

על ספסל המחליפים: דודו גורש; מתן אוחיון; מהראן ראדי; ואדים מנזון.

לא בסגל: גל נבון; בן ביטון, דור אלו, שיר צדק, מיגל ויטור, מיהאלי קורהוט; מיכאל אוחנה, מאור מליקסון; מוחמד גאדיר, אליניב ברדה, איתמר שבירו.

שפט: אוראל גרינפלד. קוונים: מתי יעקובוב, אבי גולדשטיין. שופט רביעי: אלי חכמון.

כרטיס צהוב לבאר שבע: חאתם עבדאל חמיד (48').

קהל: 15,166 צופים, כ-500 מהם אוהדי הפועל חיפה, באיצטדיון טוטו-טרנר בבירת הנגב, ביום ראשון 15/4/18.

לפני המשחק כיבדו את זכרם של האוהדים יוסי פרטוש, שנפטר בטרם עת בגיל 53 ושלמה פרץ שהלך לעולמו בגיל 70. יהי זכרם ברוך!

מועדון הפועל באר שבע אירח על כר הדשא את ארגון נכי צה"ל מחוז הדרום והקהל קיבל אותם בתשואות רמות.